Výstava podle ředitelky Sladovny Terezy Dobiášové přibližuje mravenčí život, tak aby ho návštěvníci pochopili v daleko širším kontextu: mraveniště jako společnost, jako obraz městského civilizačního hemžení, jako místo pro hru, jako zdroj inspirace, prostor pro vzdělání, pohyb a tajemství.
"Všechno je vymyšlené tak, abychom se cítili malincí," řekl ČTK autor projektu Větrovský, který studoval scénografii na DAMU a malbu u Michaela Rittsteina na AVU. "Děti s rodiči vstoupí do nového světa plného dobrodružství. Jsou v něm různé překážky, prolézačky, videoprojekce volně inspirované mravenčím světem. Může se tu běhat, hrát si, plnit úkoly, jen tak lézt na věž nebo na můstek. Je to velké objevování," dodal. Například mravenčí královnu lze pozorovat z několika míst, polystyrénová vajíčka u jejího lůžka mohou děti dlouhou lopatkou vyndávat a založit novou kolonii.
Návštěvník pozná, jaké to je být a myslet jako mravenec. Labyrint chodeb je převážně z recyklovaného materiálu - lepeného obalového kartonu, který pochází z tříděného odpadu. Autoři použili také dřevo, především dubové, různé nalezené předměty, vodou ředitelné barvy a další přírodniny. Tím se do Mraveniště dostává kromě výtvarného ještě další rozměr - uvažování v intencích trvale udržitelného rozvoje. Jedním z inspiračních zdrojů byl 'architekt odpadu' Michael Reynolds.
Sladovna připravila k výstavě workshopy; potrvá do 24. listopadu. Mraveniště nahradilo výstavu PLAY, kterou za tři měsíce vidělo přes 10.000 lidí. Dnes vedle Mraveniště byly zahájeny další dvě výstavy, a to Chrochtík a Kvikalka útočí - ilustrace a volná tvorby Martiny Matlovičové, a Zlatá stuha 2013 - nejlepší ilustrace knih pro děti za loňský rok.
zdroj: ČTK